MeCCO logo

Inside the Greenhouse

Source Fact Sheet

130 Sources, 59 Countries

updated November 2022

ABC News (USA)
ABC News is the news division of the American Broadcasting Company (ABC), owned by the Disney Media Networks division of The Walt Disney Company. Its flagship program is the daily evening newscast ABC World News Tonight; other programs include morning news-talk show Good Morning America, newsmagazine series Nightline, Primetime and 20/20, and Sunday morning political affairs program This Week with George Stephanopolous.

Aftenposten (Norway)
Aftenposten is Norway's largest printed newspaper by circulation. It is based in Oslo. Aftenposten is a private company wholly owned by the public company Schibsted ASA.

Aftonbladet (Sweden)
Aftonbladet is a Swedish tabloid newspaper published in Stockholm, Sweden. It is one of the largest daily newspapers in the Nordic countries.

The Age (Australia)
The Age is a daily newspaper published out of Melbourne, Australia by Fairfax Media. It was founded in the mid-19th century by Walter Powell and the brothers John and Henry Cooke. The first edition appeared on October 17, 1854. The Age is one of Melbourne's most prominent metropolitan daily newspapers, as it provides analysis, reporting, and coverage on issues relating to Australia and the larger international community. It is available in both hardcopy and online formats, and shares many articles with other Fairfax Media metropolitan daily newspapers. As of December 2013, The Age had an average weekday circulation of 131,000 that increased to 196,000 on Saturdays. Archives through Nexis Uni are available from January 1991 and are updated the same day as publication. Full text of articles are available in English.

Agence France Presse - English (AFP)
As one of the worlds oldest news agencies, Agence France Presse, based in France, is comprised of over 1,500 journalists from 80 different nationalities reporting on politics, economics, sports, entertainment and the latest breakthroughs in health, science and technology. AFP deliverscoverage of the events shaping our world.

Al Masry Al-Youm (Egypt)
Al Masry Al-Youm is an Egyptian privately owned daily newspaper that was first published in June 2004. It is published in Arabic as is its website, An English version of the website was introduced in 2009 as the Al-masry Al-youm English Edition, which later evolved into Egypt Independent. It strives to be a full-service multimedia news organization for Egypt.

Al Riyadh (Saudi Arabia)
Al Riyadh is a Riyadh-based, pro-government Saudi daily newspaper. Its sister paper was Riyadh Daily that was disestablished on 1 January 2004. Al Riyadh is one of the dominant papers in Nejd.

Al Sabah (Iraq)
Al Sabah is the official newspaper of Iraq. It was founded after the fall of Saddam Hussein's regime in 2003.

American Public Media (USA)
American Public Media is the second largest producer and distributor of public radio programs in the United States after NPR. Its non-profit parent, American Public Media Group, also owns and operates radio stations in Minnesota and California.

Annahar (Lebanon)
Annahar is a leading Arabic-language daily newspaper published in Lebanon. An-Nahar is the first Arab paper which regularly covers news on environmental issues. Since 1997, the daily contains a daily page for the environment.

Asahi Shimbun (Japan)
The Asahi Shimbun is one of the five national newspapers in Japan. Its circulation, which was 7.96 million for its morning edition and 3.1 million for its evening edition as of June 2010, was second behind that of Yomiuri Shimbun. The company has its registered headquarters in Osaka.

The Associated Press (USA)
The Associated Press, founded in 1848, delivers news and photos to over 100 countries. As a nonprofit cooperative the AP covers breaking news as well as investigative journalism. AP works with a breadth of sources and resources to help engage audiences worldwide.

The Australian (Australia)
Since 1964, the Australian has been a top national newspaper in the country. It publishes issues Monday through Friday with the Weekend Australian and the Australian Magazine appearing on Saturdays. Occasional content comes from the Walls Street Journal (US) and The Times (UK), as the parent company is News Corp, with the chairman and founder as the illustrious Rupert Murdoch.

Bangkok Post (Thailand)
The Bangkok Post is an English-language daily newspaper published in Bangkok, Thailand. The current publisher is Kowit Sanandang, and the owner is Post Publishing Public Co. Ltd. Major shareholders in Post Publishing include: the Chirathivat family, the South China Morning Post of Hong Kong and GMM Grammy Pcl, Thailand's biggest media and entertainment company. Circulation is roughly 75,000. In 1946, The Bangkok Post was founded by Prasit Lulitanond and Alexander MacDonald, a former Office of Strategic Services officer, a division of a United States intelligence agency formed during World War II. Archives through Factiva are available from March 1989 and are updated the same day as publication. Full texts of the articles are available in English.

BBC News (UK)
BBC News is an operational business division of the British Broadcasting Corporation (BBC) responsible for the gathering and broadcasting of news and current affairs. The department is the world's largest broadcast news organisation and generates about 120 hours of radio and television output each day, as well as online news coverage. The service maintains 50 foreign news bureaux with more than 250 correspondents around the world.

Berlingske Tidende (Denmark)
Berlingske, previously known as Berlingske Tidende, is a Danish national daily newspaper based in Copenhagen. First published on 3 January 1749, Berlingske is Denmark's oldest continually operating newspaper, and among the oldest newspapers in the world.

Business Day (South Africa)
Business Day is a daily (Monday - Friday) English-language newspaper that is published in Rosebank, Johannesburg, South Africa by BDFM Publishers Limited and owned by Avusa of Johannesburg, South Africa. The paper is also available in electronic form. It is edited by Peter Bruce. Business Day was established in May of 1985, and covers all national and international news, with a focus on the South African economy and business sector. According to the Nexis Uni directory, Business Day has, in just over ten years, established itself as the complete daily newspaper for South Africa's business community over the last 10 years, combining concise international and local news with up-to-the minute business activity news. During January - December of 2012, Business Day has an estimated readership of 59,000 and the paper has distribution throughout South Africa. Archives through Nexis Uni are available from August 1997 through the present; some additional dates between January 9, 1997 and August 12, 1997 are also available. Records are updated within one day of publication (Friday within 3 days). Full texts of the articles are available in English.

The Canadian Press (Canada)
The Canadian Press is Canada's independent national news agency. A news-sharing co-operative of more than 600 Canadian newsrooms and news agencies from around the world. Offering Canadians a news agency with local reach, and national as well as international perspectives.

CBS News (USA)
CBS News is the news division of American television and radio service CBS. The president of CBS News is David Rhodes.[1] CBS News' broadcasts include the CBS Evening News, CBS This Morning, news magazine programs CBS Sunday Morning, 60 Minutes and 48 Hours, and Sunday morning political affairs program Face the Nation. CBS Radio News produces hourly newscasts for hundreds of radio stations, while CBS also operates a 24-hour news network called CBSN.

The Citizen (Tanzania)
Tanzania's preferred Englis

Chosun Ilbo (South Korea)
The Chosun Ilbo is a daily newspaper in South Korea and the oldest daily newspaper in the country. With a daily circulation of more than 1,800,000, the Chosun Ilbo has been audited annually since the Audit Bureau of Circulations was established in 1993.

Clarín (Argentina)
Clarín is the largest tabloid newspaper in Argentina, published by the Grupo Clarín media group. It was founded in 1945 in Buenos Aires. Clarín prints and distributes around 330,000 copies throughout the country, but by 2012, circulation had declined to 270,444 copies and Clarín accounted for nearly 21 percent of Argentine newspaper market, compared to 35 percent in 1983. Clarín has a 44 percent market share in Buenos Aires.

Cable News Network (CNN) is an American basic cable and satellite television news channel owned by the Turner Broadcasting System, a division of Time Warner. CNN was founded in 1980 by American media proprietor Ted Turner as a 24-hour cable news channel. Upon its launch, CNN was the first television channel to provide 24-hour news coverage, and was the first all-news television channel in the United States.

Corriere della Sera (Italy)
The Corriere della Sera is an Italian daily newspaper published in Milan with an average daily circulation of 410,242 copies in December 2015. First published on 5 March 1876, Corriere della Sera is one of Italy's oldest newspapers and is Italy's most read newspaper.

Correio da Manhã (Portugal)
Correio da Manhã is a Portuguese tabloid daily newspaper in Portugal. Published in Lisbon, it is the most circulated and the leading daily newspaper in Portugal.

The Courier-Mail (Australia)
Owned by News Corp Australia, The Courier-Mail is published in Brisbane, Australia. The newspaper is published six days a week, and the sister Sunday newspaper is The Sunday Mail. While based in Brisbane, The Courier-Mail has circulation in other Australian locations in Queensland, Northern New South Wales and parts of the Northern Territory. It is the only statewide newspaper in Queensland. It has the fourth-highest circulation in Australia, and is considered to have historically taken up a right-of-center political stance. Before established in 1933 as The Courier-Mail, the newspaper had earlier mastheads beginning in 1846 going by the name Moreton Bay Courier, The Courier and Brisbane Courier. The Courier-Mail took its name in 1933 from a merger between the Brisbane Courier and the Daily Mail. Rupert Murdoch's News Corp acquired control of the newspaper in 1987.

Dagbladet (Norway)
Dagbladet is one of Norway's largest newspapers and has 1,400,000 daily readers on mobile, web and paper. Dagbladet is published six days a week and includes the additional feature magazine Magasinet every Saturday.

DN, Dagens Nyheter (Sweden)
Dagens Nyheter, abbreviated DN, is a daily newspaper in Sweden. It is published in Stockholm and aspires to full national and international coverage.

Daily Mail and Mail on Sunday (UK)
The Daily Mail is a British daily tabloid newspaper published by the Daily Mail and General Trust. It was first published on May 4, 1896 by Lord Northcliffe, and it is currently the United Kingdom's second best-selling daily newspaper. As of April 2012, The Daily Mail had an average daily circulation of 1,991, 275 copies. It has over 100 million unique visitors per month to its website. The Mail on Sunday was launched in 1982 and is operated by the same ownership group, but it maintains an entirely separate editorial staff from The Daily Mail. As of July 2011, it had an average circulation of 1,979,701. The Mail on Sunday became the biggest selling Sunday newspaper in Great Britain in July 2011. Archives through Nexis Uni are available from January 1992 and are updated the same day as publication. Full text of the articles is available in English.

The Daily Mirror (Srilanka)
The Daily Mirror is a daily English-language newspaper published in Colombo, Sri Lanka, by Wijeya Newspapers. Its Sunday counterpart is the Sunday Times. Its sister newspaper on financial issues is the Daily FT.

The Daily Mirror and Sunday Mirror (UK)
The Daily Mirror is a British national daily tabloid newspaper founded in 1903. It had an average daily circulation of 1,058,488 in January 2013. Its Sunday sister paper is the Sunday Mirror. The Mirror became part of the International Publishing Corporation in 1963, was owned by Robert Maxwell between 1984 and 1991 and merged with the regional newspaper group Trinity in 1999 to form Trinity Mirror. Archives through Nexis Uni are available from May 1995 and are updated the same day as publication. Full texts of the articles are available in English.

Daily Nation (Kenya)
The Daily Nation is the highest circulation Kenyan independent newspaper with 170,000 copies.

The Daily News (Srilanka)
The Daily News is an English-language newspaper in Sri Lanka. It is now published by the Associated Newspapers of Ceylon Limited (Lake House), a government-owned corporation.

Daily Star (Lebanon)
The Daily Star is considered to be the leading English-language newspaper operating in the Middle East (based on Beirut, Lebanon). The newspaper was started in 1952, originally with the intention of offering news for English-language oil-industry expatriate readers throughout the Gulf Coast Region. There have been occasional stoppages in the print runs of the newspaper, due in the 1980s to conflict in Lebanon and the wider region, and more recently from Jan 14-31, 2009 due to financial difficulties. Despite these culturally- and politically-induced pauses, the Daily Star continues to run its daily edition online and in print editions throughout the Middle East.

Daily Telegraph & Sunday Telegraph, Sydney (Australia)
The Daily Telegraph is an Australian tabloid newspaper published in Sydney, by Nationwide News, part of News Corp. The Tele, as it is also known, was founded in 1879. From 1936 to 1972, it was owned by Frank Packer's Australian Consolidated Press. That year it was sold to News Limited (now News Corp Australia). The circulation of the newspaper during the June quarter 2013 was 310,724 on weekdays, the largest of a Sydney newspaper. The Daily Telegraph is published Monday through Saturday. On Sundays, its counterpart is The Sunday Telegraph. Contrary to public opinion, The Sunday Telegraph is not the Sunday edition of The Daily Telegraph and is in fact an entirely separate publication, although both are owned by Nationwide News. News Corp Australia owns approximately 142 newspapers and is controlled by Robert Murdoch. Archives through Nexis Uni are available from January 1985 (Sunday Telegraph from July 1995) and are updated the same day as publication. Full texts of the articles are available in English.

Daily Trust (Nigeria)
Media Trust is a privately held Nigerian newspaper publishing company based in Abuja that publishes the English-language Daily Trust, Weekly Trust, Sunday Trust and the Hausa-language Aminiya newspapers, as well as a new pan-African magazine, Kilimanjaro. It is one of the leading media companies in Nigeria.

Dawn (Pakistan)
Dawn is Pakistan's oldest, leading and most widely read English-language newspaper and is the country's newspaper of record. It is one of the country's three largest English-language dailies and the flagship of the Dawn Group of Newspapers.

Die Tageszeitung (Germany)
Die Tageszeitung was established in 1978 in Berlin, Germany.

The Dominion Post (New Zealand)
The Dominion Post is a metropolitan broadsheet newspaper published out of Wellington, New Zealand by the Australian Fairfax Media group. It is published daily from Monday - Saturday It was founded in 2002 as the result of combining two separate publications, The Dominion and The Evening Post, each with distinct histories of their own. Upon its creation in 2002, The Dominion Post became the only pay-and-read newspaper in Wellington. It reaches nearly half of Wellington's population aged 15 years and over, and has an average daily readership of 234,000. Archives available through Nexis Uni are available from July 2002 and are updated within one day prior to publication. Full text of the articles is available in English.

Dong-a Ilbo (Korea)
The Dong-A Ilbo is a newspaper of record in Korea since 1920.

El Comercio (Peru)
El Comercio is a Peruvian newspaper based in Lima. Founded in 1839, it is the oldest newspaper in Peru and one of the oldest Spanish-language papers in the world. It has a daily circulation of more than 120,000.

El Comercio (Ecuador)
El Comercio is a daily Ecuadorian newspaper in Quito. It covers news from inside and outside the country, although its focus is primarily on the former, especially on Quito, Guayaquil and occasionally Cuenca.

El Espectador (Colombia)
El Espectador is a newspaper with national circulation within Colombia, founded in 1887. It is the oldest newspaper in Colombia. Since its first issue its motto has been "El Espectador will work for the good of the country with liberal criteria and for the good of the liberal principles with patriotic criteria". It defined itself as a "political, literary, news and industrial newspaper". Since 2001, the paper uses the slogan "El Espectador. Opinion is news", implying it now focuses in opinion articles, not in breaking news.

El Mercurio (Chile)
El Mercurio is a conservative Chilean newspaper with editions in Valparaíso and Santiago.

El Mundo (Spain)
El Mundo (English: The World), formally El Mundo del Siglo Veintiuno (English: The World of the Twenty-First Century) is the second largest printed daily newspaper in Spain. The paper is considered one of the country's newspapers of record.

El País (Spain)
El País, founded in 1976, is the highest-circulation daily in Spain. Based in Madrid, it is owned by PRISA, a Spanish media conglomerate. In addition to its Spanish version, El Pais is also produced for distribution in Latin America. The paper is linked to the Spanish Socialist Party, PSOE. Its circulation around 440,000 daily and its website receives approximately 5.6 million individual hits per day, as of 2007.

El País (Uruguay)
El País is a Uruguayan newspaper, first published on September 14, 1918, and distributed nationwide. It previously belonged to the same media group as the television channel Teledoce. Its website is ranked 6th in Uruguay according to Alexa.

El Tiempo (Colombia)
El Tiempo is a nationally distributed, broadsheet daily newspaper in Colombia. As of 2012, it had the highest circulation in Colombia with an average daily weekday of 1,137,483 readers, rising to 1,921,571 readers for the Sunday edition.

El Universal (México)
El Universal was founded by Félix Palavicini and Emilio Rabasa in October 1916, in the city of Santiago de Queretaro to cover the end of the Mexican Revolution and the creation of the new Mexican Constitution. The circulation of the print edition of El Universal is more than 300,000 readers.

El Watan (Algeria) (In French)
El Watan is an independent French-language newspaper in Algeria.

Expansión (Spain)
Expansión is a Spanish economic and business newspaper published in Madrid, Spain.

Expressen (Sweden)
Expressen is one of two nationwide evening newspapers in Sweden, the other being Aftonbladet. Expressen was founded in 1944; its symbol is a wasp and slogans "it stings" or "Expressen to your rescue".

Folha de S.Paulo (Brazil)
Folha de S.Paulo, also known as Folha de São Paulo, or simply Folha , is a Brazilian daily newspaper founded in 1921. It has gone through several phases and has targeted different audiences, such as urban middle classes, rural landowners, and the civil society, but political independence has always been one of its editorial cornerstones. Ever since 1986, Folha has had the biggest circulation among the largest Brazilian newspapers. Among daily newspapers, Folha has also the news website with the largest number of visitors.

Fox News Network (USA)
Fox News (officially known as the Fox News Channel, commonly abbreviated to FNC) is an American basic cable and satellite television news channel owned by the Fox Entertainment Group, a subsidiary of 21st Century Fox. The channel broadcasts primarily from studios at 1211 Avenue of the Americas, New York City, New York.

Globe & Mail (Canada)
The Globe and Mail is a daily broadsheet nationally distributed Canadian newspaper, based in Toronto and printed in six cities across the country. With a weekly readership of approximately 1 million, it is Canada's largest-circulation national newspaper and second-largest daily newspaper after the Toronto Star. Its predecessor was The Globe, founded in 1844. The paper is owned by The Globe and Mail Inc. (predominantly The Woodbridge Company, an investment vehicle of the family of the late Roy Thomas, the first Lord Thomson of Fleet). The paper has a daily circulation of 291,571 and 354,850 on Saturdays (March 2013). Archives through Nexis Uni are available from November 1977 and are updated the same day as publication. Full texts of the articles are available in English.

Guardian and Observer (UK)
The Guardian is a daily newspaper published in London and owned by Guardian Media Group. Founded in 1821, it was known as The Manchester Guardian until 1959. Its sister papers include The Observer (a British Sunday paper) and The Guardian Weekly. It has two online outlets based outside the United Kingdom: Guardian Australia and Guardian US. In August 2013, The Guardian in paper form had an average daily circulation of 189,000 copies. The newspaper's online edition was the third most widely read in the world as of June 2012. The Guardian has changed format and design over the years, moving from broadsheet to Berliner. Archives through Nexis Uni are available from July 1984 (Guardian) and October 1990 (Observer), although 1992 data is not available online for the Observer. Both are updated within two days of publication. Full texts of the articles are available in English.

Gulf Daily News (Bahrain)
The Gulf Daily News is an English-language newspaper published in Bahrain. The newspaper has a paid daily circulation of 11,500 copies and runs on average of 48 pages each day. News content is primarily local, political and social news, but the paper also features international business and social news. Until the publishing of the Bahrain Tribune, it was Bahrain's only English newspaper. The paper, which is one of six daily newspapers in Bahrain, calls itself "The Voice of Bahrain". It was founded in 1978 by the Al Hilal Group, which publishes 13 other newspapers and magazines, including the local Arabic newspaper Akhbar Al Khaleej. Archives through Nexis Uni are available from May 2008. Full text articles are available in English.

Hankyoreh (South Korea)
The Hankyoreh is a daily newspaper in South Korea established in 1988.

Helsingin Sanomat (Finland)
Helsingin Sanomat, abbreviated HS and colloquially known as Hesari, is the largest subscription newspaper in Finland and the Nordic countries, owned by Sanoma. Except after certain holidays, it is published daily. Its name derives from that of the Finnish capital, Helsinki, where it is published.

The Herald (Zimbabwe)
The Herald is a daily English-language newspaper that is published in Harare, Zimbabwe by Zimbabwe Newspapers Ltd. (Zimpapers and AllAfrica Inc. of Washington, D.C. As of October 2013, the Editor of the Herald was Ceasar Zvayi. Previously titled the Mashonaland Herald. Zambesian Times, and the Rhodesia Herald, the paper was founded in 1891 by the Argus Group of South Africa. The Argus Group later established the Rhodesian Printing and Publishing Co. to manage the newspaper. After Zimbabwe became independent in 1981, the national government purchased The Herald and established the Zimbabwe Mass Media Trust to manage the paper. There have been accusations from the opposition political party that the paper has been heavily censored and is biased toward the ruling political party. The trust created Zimbabwe Newspapers Ltd. as publisher of the paper. Zimbabwe Newspapers Ltd. is the oldest newspaper publisher and commercial printer in Zimbabwe, as well as the largest publisher of newspapers in the country. Archives through Nexis Uni are available from January 2010 through the present and records are updated regularly, as received from the publisher. Full texts of the articles are available in English.

Hindu (India)
Based in Chennai, the Hindu is an English-language Indian newspaper that was founded in 1878 as a weekly. The newspaper became a daily in 1889, and it was the first newspaper to start an online edition in India. Kasturi & Sons Ltd currently owns the newspaper. Circulation reached 15,58,379 copies from July to December in 2012. According to the Indian Readership Survey in 2012, it was the third most widely read English newspaper in India (after the Times of India and Hindustan Times), with a readership of 2.2 million people. Archives through Factiva are available from May 1998 and are updated the same day as publication. Full texts of the articles are available in English.

Hindustan Times (India)
Mahatma Gandhi founded the Hindustan Times in 1924. The English-language Indian newspaper, set up to oppose the British, began as a source to reach a larger audience through an English readership. Today, the newspaper is run by HT Media. The newspaper reaches nearly 3.7 million readers across India. Archives through Factiva are available from October 1997 and are updated the same day as publication. Full texts of the articles are available in English.

Ilta-Sanomat (Finland)
Ilta-Sanomat is one of Finland's two prominent tabloid size evening newspaper and the second largest paper in the country. Its counterpart and biggest rival is Iltalehti. According to the National Media Research done in 2019 Ilta-Sanomat is also the biggest digital media in Finland and reaches about 2,5 million finns.

The Indian Express (India)
The Indian Express is a daily Indian English-language newspaper that is published in Mumbai by the Indian Express Group. The Indian Express Group is under the chairmanship of Viveck Goenka, and The Indian Express is its flagship newspaper. Its online version receives 18 million pages views a month. P. Varadarajulu Naidu originally founded the newspaper in 1932. In 1991, following the death of the paper's subsequent owner, Ramnath Goenka, the Goenka family divided the newspaper into two separate companies. In 1999, the northern editions, headquartered in Mumbai, retained and renamed Indian Express as The Indian Express, while the southern editions became The New Indian Express. Today, the two newspapers and the two companies are separate entities. Archives through Factiva are available from May 2007 and are updated the same day as publication. Full texts of the articles are available in English.

The Irish Times (Ireland)
The Irish Times is the most widely circulated Irish newspaper, with a circulation of 90,633 as of 2012. Launched in 1859, the paper began as a Protestant nationalist publication, but soon became a voice for Irish Unionism. Today, The Irish Times is largely viewed as politically liberal and progressive, as well as being centre-right on economic issues. The paper is published six days a week (except Sunday) and employs an estimated 420 people. It's circulation, as of 2012, was 90,633, including print and digital editions.

Izvestiya (Russia)
Izvestia is a daily broadsheet newspaper in Russia. It was a newspaper of record in the Soviet Union from 1917 until the dissolution of the USSR in 1991.

The Jakarta Post (Indonesia)
The largest English newspaper in Indonesia.

Japan News (Japan)
The Japan News is a daily English-language newspaper published by The Yomiuri Shimbun in Tokyo, Osaka, Fukuoka, and other major Japanese cities. It provides translated articles, columns, and editorials. It also features news and information focusing on Japanese society and government, as well as business, politics, sports and culture. It is part of the Yomiuri Group, Japan's largest media conglomerate, and is one of five national newspapers in Japan. According to its website, Japan News is Japan's leading English-language newspaper. During 2012, the Japan Audit Bureau of Circulation, the average circulation for the paper was about 26,000. The paper was formerly called the Daily Yomiuri until April 2013. Archives through Factiva are available from February 2002 through the present. Records are updated the same day as publication. Full texts of the articles are available in English.

Jerusalem Post (Israel)
Founded in 1932, the Jerusalem Post began as the Palestine Post. Today, the paper is published five days a week with a circulation of 12,000 daily and 28,000 on weekends, as of 2005. It is known as the widest-read English language newspaper in Israel. It competes for readership with Israel's other English-language daily, Haaretz. In 2004 The Post was bought by an Israeli company, the Mirka'ei Tikshoret group, and the Canadian media group Can West Global Communications. The Jerusalem Post advertises itself as offering, "in-depth reporting from Israel, the Jewish World and the Middle East, including diplomacy and defense, the Palestinian-Israeli conflict, the Arab Spring, the Mideast peace process, politics in Israel, life in Jerusalem, Israel's international affairs, Iran and its nuclear program, Syria and the Syrian civil war, Lebanon, the Palestinian Authority, the West Bank and Gaza Strip, Israel's world of business and finance, and Jewish life in Israel and the Diaspora."

Jyllandsposten (Denmark)
Morgenavisen Jyllands-Posten, commonly shortened to Jyllands-Posten or JP, is a Danish daily broadsheet newspaper.

Komsomolskaya Pravda (Russia)
Komsomolskaya Pravda is a daily Russian tabloid newspaper, founded on 13 March 1925.

The Malaysian Reserve (Malaysia)
The Malaysian Reserve (TMR) is a business news and information provider. It is owned and published by TMR Media Sdn Bhd. Started in May 2007, TMR has expanded from solely a print-based medium to a multiplatform media company. As one of the country’s leading business news providers, TMR is also available on, various social media platforms and TMRtv.

The Korea Times (South Korea)
The Korea Times is the oldest of three English-language newspapers published daily in South Korea, along with The Korea Herald and Korea JoongAng Daily. The Asia Media Archives at UCLA estimates its circulation at 2 million daily readers in more than 160 countries. The Korea Times is published by the newspaper group Hankook Ilbo, which is also the name of the major Korean language daily it publishes. The group additionally publishes Sports Hankook and Seoul Economic Daily. Since its inception in 1950, The Korea Times has seen itself as a gateway to South Korea for English-speaking visitors and the diplomatic corps. Archives through Factiva are available from March 1998. Full text articles are available in English.

La Nación (Argentina)
La Nación is an Argentine daily newspaper founded in 1870 by former Argentine President Bartolome Mitre. It's known as the country's leading conservative newspaper. La Nación's daily circulation averaged 165,166 in 2012, and is distributed nationally and internationally. The independently owned paper has been sited for its extremely conservative agenda. In 2012 La Nacion bought ImpreMedia, publisher of its competing newspapers, including El Diario-La Prensa, La Opinión and other US-based Spanish-language publications.

La Nación (Costa Rica)
La Nación is a Costa Rican newspaper. It is published in San Jose, Costa Rica. The newspaper is one of the oldest (founded 1946), is a general purpose newspaper, and circulates daily all year long, except on three Costa Rican holidays, Good Friday and the following Saturday, and the day after the New Year's Day.

La Nouvelle (Morocco)
La Nouvelle Tribune is a weekly francophone Moroccan newspaper.

La Razón (Bolivia)
La Razón is a newspaper published in La Paz, Bolivia. The newspaper began publication on February 1917.

La Repubblica (Italy)
La Repubblica is an Italian daily general-interest newspaper. It was founded in 1976 in Rome by Gruppo Editoriale L'Espresso and led by Eugenio Scalfari, Carlo Caracciolo and Arnoldo Mondadori Editore.

La República (Uruguay)
La República is a Uruguayan newspaper of national circulation that is published in Montevideo.

La Vanguardia (Spain)
La Vanguardia is a Spanish daily newspaper, founded in 1881. It is printed in Spanish and, since 3 May 2011, also in Catalan. It has its headquarters in Barcelona and is Catalonia's leading newspaper.

Le Figaro (France)
Le Figaro is a French daily morning newspaper founded in 1826 and published in Paris. Le Figaro is the oldest national daily in France and is one of the three French newspapers of record, along with Le Monde and Libération.

Le Monde (France)
Le Monde is a French daily afternoon newspaper founded by Hubert Beuve-Méry at the request of Charles de Gaulle on 19 December 1944, shortly after the Liberation of Paris, and published continuously since its first edition.

L’Observateur Paalga (Burkina Faso)
L'Observateur Paalga is the most widely read newspaper in Burkina Faso. It was created 1973 by Édouard Ouédraogo, but burnt down 1984 by the Thomas Sankara regime as part of control of the media of Burkina Faso, leaving only a government paper. It was refounded in 1991 as L'Observateur Paalga (paalga means "new" in Mooré).

Los Angeles Times (USA)
The Los Angeles Times is the largest metropolitan daily newspaper in the U.S., with a daily readership of 1.5 million and 2.6 million on Sunday, more than 22 million unique visitors monthly. The Times has been in circulation since 1881. It was the largest metropolitan newspaper in circulation in the United States in 2008 and the fourth most widely distributed newspaper in the country. It is published by The Los Angeles Times Media Group (LATMG), which also California Community News, LLC and operates Tribune Direct LA. Its businesses and affiliates also include The Envelope, Times Community News, and Hoy Los Angeles. In 2000, Tribune Company, an American multimedia corporation based in Chicago, Illinois, bought LATMG. Although majority owned (48%) by its corporate employees, Tribune is jointly controlled by the company's three senior debt holders: Oaktree Capital Management (which owns a 23% interest), Angelo, Gordon & Co. and JPMorgan Chase (which both own 9%). The Tribune Company is the U.S.'s second-largest newspaper publisher (behind the Gannett Company), with ten daily newspapers and several commuter tabloids including the Chicago Tribune, Orlando Sentinel, Sun-Sentinel and The Baltimore Sun. Through Tribune Broadcasting, the company owns 23 television stations, national cable superstation WGN America, regional cable news channel Chicagoland Television (CLTV) and Chicago's WGN radio. Archives through ProQuest Newsstand are available from January 1985.

Maeil Business Newspaper (Korea)
The Maeil Business Newspaper is South Korea's main daily business newspaper. As of 2001, it had a circulation of roughly 900,000. The president of the publishing company is Chang Dae-hwan. The publishing company Maekyung Media Group also hosts the annual World Knowledge Forum.

Mainichi Shimbun (Japan)
The Mainichi Shimbun is one of the major newspapers in Japan, published by The Mainichi Newspapers Co., Ltd.

Manila Bulletin (The Philippines)
This broadsheet newspaper is the highest circulating daily in the Philippines. Formerly called the Manila Daily Bulletin (1906-1972) and Bulletin Today (1920-1986), it is considered the Philippines' newspaper of record: accordingly, the newspaper's slogan is 'The Philippines' Leading National Newspaper'. Nielsen Media Research estimates 1-1.2 million daily readers. Published in English, this is the second oldest newspaper in the Philippines. The organization is owned by Emilio Yap. The newspaper's controlling company - the Manila Bulletin Publishing Corporation - also publishes two other daily tabloids in the Philippines (Tempo and Balita) as well as nine magazines in multiple languages. Archives through Factiva are available from January 1999 and are updated the same day as publication. Full texts of the articles are available in English.

MSNBC is an American news cable and satellite television network that provides news coverage and political commentary from NBC News on current events. MSNBC is owned by the NBCUniversal News Group, a unit of the NBCUniversal Television Group division of NBCUniversal, all of which are owned by Comcast. MSNBC and its website were founded in 1996 under a partnership between Microsoft and General Electric's NBC unit, hence the network's naming. Although they had the same name, and MSNBC maintained separate corporate structures and news operations. was headquartered on the Microsoft campus in Redmond, Washington while MSNBC operated out of NBC's headquarters in New York City. Microsoft divested its stakes in the MSNBC channel in 2005 and in in July 2012. The general news site was rebranded as, and a new was created as the online home of the cable channel.

The Nation (Pakistan)
Based in Lahore, Pakistan, The Nation is an English language daily newspaper. The newspaper was founded in 1986. The newspaper is run by the NawaiWaqt Group, which was founded in 1940 by Hamid Nizami. The Nation is also published in Islamabad, Multan and Karachi. According to the paper's website, it is the most quoted Pakistani newspaper internationally.
Archives through Factiva are available from June 2004 and are updated the same day as publication. Full texts of the articles are available in English.

The Nation (Thailand)
The Nation is a daily English-language newspaper published by the Nation Multimedia Group in Bangkok, Thailand. According to the Nexis Uni source directory, The Nation is Thailand's largest independent newspaper, published since 1971. The editor is Tulsathit Taptim. The newspaper reports on issues affecting Thailand including local and regional news, business and finance. It is one of two English-language dailies in Bangkok. The Nation was founded as The Voice of the Nation. The name was eventually shortened to "The Nation". The estimated circulation of The Nation is 60,000-80,000, though exact figures are not available. Archives through Nexis Uni are available from July 1, 1997 through the present. Records are updated within one day of publication; periodically, data is not received for update and is unavailable for future updates. Full texts of the articles are available in English.

National Post (Canada)
The National Post is a Canadian English-language broadsheet national daily newspaper based in Toronto. The paper is owned by Postmedia Network Inc.. It is published Mondays through Saturdays. It was founded in 1998 by media magnate Conrad Black. Its circulation is 142,509 Daily (March 2013). Archives through Nexis Uni are available from January 1985 and are updated the same day as publication. Full texts of the articles are available in English.

National Public Radio (USA)
National Public Radio (NPR) is an American privately and publicly funded non-profit membership media organization that serves as a national syndicator to a network of over 1,000 public radio stations in the United States. NPR produces and distributes news and cultural programming. Individual public radio stations are not required to broadcast all NPR programs; most broadcast a mix of NPR programs, content from rival providers American Public Media, Public Radio International, Public Radio Exchange and WNYC Studios, and locally produced programs. The organisation's flagship shows are two drive-time news broadcasts, Morning Edition and the afternoon All Things Considered; both are carried by most NPR member stations, and are among the most popular radio programs in the country.

The National Broadcasting Company (NBC) is an American English language commercial broadcast television network that is a flagship property of NBCUniversal, a subsidiary of Comcast. The network is headquartered at 30 Rockefeller Plaza in New York City, with additional major offices near Los Angeles (at 10 Universal City Plaza), and Chicago (at the NBC Tower). The network is part of the Big Three television networks. NBC is sometimes referred to as the "Peacock Network", in reference to its stylized peacock logo, introduced in 1956 to promote the company's innovations in early color broadcasting. It became the network's official emblem in 1979.

New Era (Namibia)
The New Era is a daily national newspaper owned by the government of Namibia. The newspaper is one of four daily national newspapers in the country, the others being The Namibian, Die Republikein and Allgemeine Zeitung. New Era was created by the New Era Publications Corporation Act of 1992.

The New Nation (Bangladesh)
The New Nation is not just an online edition of the paper. It is the fastest vehicle of factual news on events, processes and ideas from Bangladesh.

The New Straits Times (Malaysia)
The New Straits Times is a daily English-language newspaper published in Kuala Lumpur, Malaysia by the New Straits Times Press. The paper is owned by Media Prima. It is Malaysia's oldest newspaper still in print. It was originally founded as The Straits Times in 1845, and was reestablished as the "New Straits Times" in 1974. As of 2009, the Group Editor of the New Straits Times is Syed Nadzri Syed Harun. Archives through Nexis Uni are available from January 1995 through the present. Records are updated the same day of publication Sunday through Friday, and within one day of publication on Saturday. Full texts of the articles are available in English.

The New Times (Rwanda)
The New Times is a national English language newspaper in Rwanda. It was established in 1995 shortly after the end of the 1994 Genocide against the Tutsi. The paper states that it is privately owned, with two shareholders.

New York Times (USA)
The New York Times is an American daily newspaper, founded and continuously published since 1851. Its website is one of America's most popular news sites, and the most popular among all the nation's newspapers, receiving more than 30 million unique visitors per month (as reported in January 2011). The paper's print version remains the largest local metropolitan newspaper in the United States and third-largest newspaper overall, behind The Wall Street Journal and USA Today. Its weekday circulation has fallen to fewer than one million daily since 1990. The paper's motto, "All the News That's Fit to Print", appears in the upper left-hand corner of the front page. It is owned by The New York Times Company. The company's chairman is Arthur Ochs Sulzberger Jr., whose family has controlled the paper since 1896. Its international version, formerly the International Herald Tribune, is now called the International New York Times. Full texts through Nexis Uni are available from June 1980.

The New Zealand Herald (New Zealand)
The New Zealand Herald is a daily newspaper from Auckland, New Zealand that is published by APN News and Media. It was founded by William Chisholm Wilson, with the first edition appearing on November 13, 1863. Initially, the new daily newspaper had a clear editorial policy - a more constructive relationship between the north and south islands of New Zealand. The Herald is a traditionally center-right publication and was given the nickname "Granny Herald" in the 1990s. Today, it prints a variety of material from conservative and progressive views. As of December 2012, it had a daily circulation of 162, 181. Archives available through Nexis Uni are available from November 1998 and update the same day as publication. Full text of articles is available in English.

Nezavisimaya Gazeta (Russia)
Nezavisimaya Gazeta was first published on 21 December 1990. It was one of the most important daily newspapers in the early post-Soviet period, when it was seen as close to the opinion of the Moscow intelligentsia. The paper was temporarily closed for four months in 1995.[3] Then it became part of the "Berezovsky Media Group".

O´Globo (Brazil)
O Globo is a Brazilian newspaper based in Rio de Janeiro, Brazil. O Globo is the most prominent print publication in the Grupo Globo media conglomerate.

PBS News (USA)
The Public Broadcasting Service is an American public broadcaster and television program distributor. Correspondents report on important news events of the day. Their daily reports are also available online and on radio.

Philippine Daily Inquirer (The Philippines)
Philippine Daily Inquirer, popularly known as the Inquirer, was established in 1985. In 1990, the Inquirer took the lead from the Manila Bulletin to become the Philippines’ largest newspaper in terms of circulation, with 260,000 daily copies. It is one of the Philippines' newspapers of record. The Inquirer Group includes Bandera, Inquirer Libre, and Cebu Daily News newspapers and Hinge Inquirer Publications magazine. Inquirer Interactive Inc., better known as, is the official website of the Philippine Daily Inquirer. The Inquirer is a member of the Asia News Network. Full text articles are available through Factiva from August 2004.

Politiken (Denmark)
Politiken is a leading Danish daily broadsheet newspaper, published by JP/Politikens Hus in Copenhagen, Denmark. It was founded in 1884 and played a role in the formation of the Danish Social Liberal Party. Since 1970 it has been independent of the party but maintains a liberal stance.

The Press (New Zealand)
Owned by Fairfax Media, The Press is based in Christchurch, New Zealand and runs with the motto 'Nothing is Useful that is Not Honest' in its masthead. It is the largest circulating newspaper on the South Island. The newspaper was established by James FitzGerald in 1861 as a rival to the Lyttelton Times, and influential news source in Canterbury at that time. In 2011, The Press main new building in Christchurch was badly damaged in the magnitude 6.3 earthquake that killed 185 people in February 2011. From that time until June 2012, all production was moed out to a printing facility near Christchurch Airport. Full text content of The Press is available from January 1996 through Nexis Uni.

Reforma (México)
Reforma is a Mexican newspaper based in Mexico City. It has 276,700 readers in Mexico City. The paper shares content with other papers in its parent newsgroup Grupo Reforma. The cumulative readership of the newsgroup is above 400,000.

Radio Balad (Jordan)
Radio program in Jordan.

RFI (France)
The English language service of Radio France International - RFI. One of the largest foreign language services is the English Service, aimed mainly at Africa, but can also be heard in Jamaica. RFI broadcasts for four hours every morning. All of RFI's English broadcasts are available online and for download on the English service website.

Rossiskaya Gazeta (Russia)
Rossiyskaya Gazeta is a Russian newspaper published by the Government of Russia. The daily newspaper serves as the official government gazette of the Government of the Russian Federation, publishing government-related affairs such as official decrees, statements and documents of state bodies, the promulgation of newly approved laws, Presidential decrees, and government announcements. First issued on 11 November 1990, Rossiyskaya Gazeta has a circulation of 185,445 as of 2010, making it one of the largest Russian and Russian language newspapers.

Saigon Times Daily (Vietnam)
Saigon Times Daily is an English-language daily newspaper published in Ho Chi Minh City, Vietnam.

South China Morning Post (China)
The South China Morning Post, together with its Sunday edition, the Sunday Morning Post, is the first English-language Hong Kong newspaper. It was founded in 1903 and has a circulation of 104,000. From its founding, during the Qing dynasty, until 1913, one year after the establishment of the Republic of China, it was known, as South Qing Morning Post. In 1913, its Chinese name was changed to South China Morning Post, and has remained as such since then. The SCMP Group also publishes Hong Kong editions of Cosmopolitan, CosmoGirl and Harper's Bazaar. In November 1971, it was listed on the Hong Kong Stock Exchange. It was privatized by Rupert Murdoch's News Corporation in 1987, and relisted in 1990. Malaysian tycoon Robert Kuok's Kerry Media bought the controlling interest from News Corporation in October 1993. His son, Kuok Khoon Ean, took over as chairman at the end of 1997. is a subscription-only service, which also allows the retrieval of archive articles dating back from 1993. Headlines and the introduction to stories are now free to view, while the full articles are available to subscribers. Archives through Factiva are available from March 1984.

The Straits Times (Singapore)
The Straits Times is a daily English-language newspaper published in Singapore and owned by Singapore Press Holdings. The Editor in Chief is Patrick Daniel. The paper was first published in 1845. According to its website, the paper is the country's highest-selling, with a current Sunday circulation of nearly 365,800 and readership of 1.43 million. News coverage includes local, regional and world news, with focus on Singapore and the Asia region. The paper also has an online edition. It has nine bureaus in Asia and a worldwide network of other contributors. The Straits Times is a member of the Asia News Network. Archives through Nexis Uni are available from May 1992 through the present. Records are updated the same day of publication. Full texts of the articles are available in English.

Süddeutsche Zeitung (Germany)
The Süddeutsche Zeitung, published in Munich, Bavaria is the largest German subscription daily newspaper.

Sud Quotidien (Senegal)
Sud Quotidien is a major independent daily newspaper in Senegal.

The Sun (England)
The Sun, founded in 1964, is a daily tabloid newspaper published in the United Kingdom and Ireland. Since 1969, the paper has been owned by the News Group Newspapers division of News UK, itself a subsidiary of Rupert Murdoch's News Corp. The Sun had the largest circulation of any daily newspaper in the United Kingdom, but in late 2013 slipped to second largest Saturday newspaper behind the Daily Mail. It had an average daily circulation of 2,281,301 copies in July 2013. National editions are published in London (The Sun), Dublin (The Irish Sun) and Glasgow (The Scottish Sun). Archives through Nexis Uni are available from January 2000 and are updated the same day as publication. Full texts of the articles are available in English.

SW Radio Africa (Zimbabwe)
SW Radio Africa was an independent Zimbabwe radio station that broadcast from London, England, from 19 December 2001 to 10 August 2014.

Sydney Morning Herald (Australia)
Founded in 1831, The Sydney Morning Herald is the oldest newspaper in continuous operation in Australia. The newspaper - considered to have historically taken up a left-of-center political stance - is published six days a week, and the sister Sunday newspaper is The Sun-Herald. While based in Sydney, The Sydney Morning Herald has circulation in other Australian locations such as New South Wales, South East Queensland and Canberra. The newspaper was founded and run for the first ten years by William McGarve and Frederick Stokes. John Fairfax purchased the publication and his family ran it for nearly 150 years. In 1990, the family lost control of the company. John Fairfax Holdings continued to operate The Sydney Morning Herald until 2007 when it was renamed Fairfax Media.

Telegraph (UK)
The Daily Telegraph is a daily newspaper published in London and distributed throughout the United Kingdom and internationally. The newspaper was founded in June 1855 as The Daily Telegraph and Courier, and since 2004 has been owned by David and Frederick Barclay. As of 2013, The Daily Telegraph had a daily circulation of 552,065 and is known to be politically conservative, with its leadership linked to the Conservative Party. Its sister paper is Telegraph on Sunday, founded in 1961, with a circulation of 505,214, as of 2010. The Sunday is run with a separate editorial staff yet the two share stories and a website.

Times of India (India)
Founded in 1838, the Times of India (TOI) is an Indian English-language daily newspaper. In 2008, the newspaper was dubbed the world's largest selling English-language daily, with a circulation of over 3.14 million. Today, TOI is the most widely read English newspaper in India with a readership of 7.643 million. The newspaper is published by Bennett, Coleman & Co. Ltd., which is owned by the Sahu Jain family. Archives through Factiva are available from May 1986 and are updated the same day as publication. Full texts of the articles are available in English.

Times and Sunday Times (UK)
The Times is a British daily national newspaper, first published in London in 1785 under the title The Daily Universal Register (it became The Times on 1 January 1788). The Times and its sister paper The Sunday Times (founded in 1821) are published by Times Newspapers, since 1981 a subsidiary of News UK, itself wholly owned by the News Corp group headed by Rupert Murdoch. The Times and The Sunday Times do not share editorial staff, were founded independently and have only had common ownership since 1967. The Times had an average daily circulation of 393,978 in September 2013; in the same period The Sunday Times had an average daily circulation of 823,696. An American edition of The Times has been published since June 2006. Archives through Nexis Uni are available from July 1985 and are updated the same day as publication. Full texts of the articles are available in English.

The Times of Zambia (Zambia)
The Times of Zambia is a national daily newspaper published in Zambia. It is headquartered in Ndola.

Today (Singapore)
Today is a Singapore English-language digital news provider under Mediacorp. It was formerly a national free daily newspaper. Mediacorp, the newspaper's parent company is Singapore's largest media broadcaster and provider in Singapore and the only terrestrial television broadcaster in the country.

Toronto Star (Canada)
The Toronto Star is Canada's highest circulating daily newspaper, with a daily circulation of 1.9 million, as of 2011. The paper is owned by Toronto Star Newspapers Ltd., a division of Star Media Group and Torstar Corporation. Founded in 1892, it is published seven days a week. According to its website, The Star aims to, "engage in the full and frank dissemination of news and opinion, and to do so working within the highest standards of journalistic integrity. Our core mission as defined by Toronto Star publisher Joseph E. Atkinson is to focus public attention on injustices of all kinds and on reforms designed to correct them."

United Press International (USA)
The UPI began in 1907 to bring insightful news to readers around the globe. UPI covers the day's current issues from multiple angles while looking ahead to the major issues of tomorrow. It became known as UPI after a merger with the International News Service in 1958, which was founded in 1909 by William Randolph Hearst. Today, UPI is owned by News World Communications.

USA Today (USA)
USA Today is an American daily founded in 1982 and published by Gannett Company. For 20 years it had the widest circulation of any US newspaper, and for the last decade it has shared a similar circulation to The Wall Street Journal. In 2012 its circulation was around 1.8 million daily, its distribution area includes all 50 US states, US territories, Canada and the UK. Its wide circulation is attributed to distribution agreements with hotels, airports and other businesses that offer the paper free to customer.

Vanguard (Nigeria)
Vanguard is a daily newspaper published by Vanguard Media, based in Lagos, Nigeria. Vanguard Media was established in 1983 by veteran journalist Sam Amuka-Pemu with three friends. The paper has an online edition.

VG, Verdens Gang (Norway)
Verdens Gang, generally known under the abbreviation VG, is a Norwegian tabloid newspaper. Verdens Gang AS is a private company wholly owned by the public company Schibsted ASA.

The Wall Street Journal (USA)
Published by Down Jones and Company (a division of the Rupert Murdoch News Corp), the United States-based Wall Street Journal is an English-language daily newspaper (Monday - Saturday) that focuses primarily on business and economic news. Based out of New York City, this publication has been in operation since 1889. Over time it has expanded around the world, with journalists now placed in locations in Europe, Asia, Africa, Oceania and Latin America. The newspaper was founded by Charles Bergstresser, Charles Dow and Edward Jones, and has a rich history of privileging right-of-center perspectives, particularly in the editorial pages. Clarence Barron gained (a.k.a. purchased) control of the newspaper in 1902, and Barron's descendants - the Bancrofts - controlled the company until they sold it to Newscorp (in concert with an unsolicited takeover bid of Dow Jones) in 2007. Perspectives promulgated in these news pages gave rise to influential US-centered business perspectives and artefacts, such as the Down Jones Industrial Average (founded in 1896) and Barron's financial weekly (founded in 1921).

Washington Post (USA)
The Washington Post is the most widely circulated newspaper published in Washington, D.C., and was founded in 1877. According to the Audit Bureau of Circulation, as of May 2013, its average weekday circulation was 474,767, making it the seventh largest newspaper in the country by circulation, behind USA Today, The Wall Street Journal, The New York Times, and the Los Angeles Times. The Post does not print an edition for distribution away from the East Coast. In 2009, the newspaper ceased publication of its National Weekly Edition, which combined stories from the week's print editions, due to shrinking circulation. On August 5, 2013, Jeff Bezos agreed to purchase the newspaper for $250 million in cash, completing the transaction on October 1, 2013. The newspaper is owned by Nash Holdings LLC, a holding company created for the acquisition and controlled by Bezos. In 2013, the newspaper announced that it has plans to start charging frequent users of its website, with many exceptions (such as for government employees browsing from work, and for students browsing from school). As of March 2013, pricing has not been determined yet. Full-text searches through Nexis Uni are available from January 1997.

Yomiuri Shimbun (Japan)
The Yomiuri Shimbun is a Japanese newspaper published in Tokyo, Osaka, Fukuoka, and other major Japanese cities. It is part of the Yomiuri Group, Japan's largest media conglomerate.